Honderd uur nacht
Четрнаестогодишња Емилија, јунакиња романа „Сто сати мрака“ холандске ауторке Ане Волц, осећајући огроман стид и бес због скандала који је својим понашањем изазвао њен отац, одлучује да побегне из Амстердама у Њујорк, не очекујући да тамо може да је задеси ураган Сенди. Бекство у Њујорк и преживљавање урагана, доноси јој и познанство са троје нових пријатеља, које стиче док заједно проживљавају 100 сати мрака, колико део Њујорка у коме живе остаје без струје. Нови пријатељи, брат и сестра (Сет и Еби) и младић Џим и сами са собом носе личне муке које их тиште.
Роман је прича о суочавању са сопственим разочарењима и патњама. Поставља питања о породичним односима, комуникацији и недостатку комуникације, (не)изражавању осећања и личним страховима и фобијама (Емилија има фобију од бактерија), али говори и о упознавању себе и сопствених потреба у тренутку када јунаци на граници детињства и младости траже животни пут и циљ. Њујорк је симболично град слободе, ослобођења нагомиланих емоција и стицања новог идентитета јунакиње која одлучује да одбаци улогу послушне и добро васпитане девојке. Ово је такође и прича о солидарности, пријатељству и заљубљивању. Психолошки јасно контрастираним ликовима, динамичном радњом и темама које муче савремене тинејџере роман „Сто сати мрака“ привлачи младу читалачку публику.
Ана Волц (1981) почела је да пише приче у дванаестој години, а до сада је написала више од двадесет романа за децу и младе, који су преведени на више језика. У њима се јунаци најчешће суочавају са неким проблемом, чије решавање покреће радњу.
Добила је бројне награде, међу којима су Награда за најлепшу књигу фламанског жирија за децу и младе (2010, 2016, 2018), као и награде „Сребрна држаља“ (2016, 2017) и „Златна држаља“ (2016).
„Ја сам једина на свету која зна шта ћу данас да урадим. Барем ако будем имала петљу.
Чизме су ми се укопале у глатки под аеродрома. Кад ме неко погледа, срце ми застане. Хоће ли ме препознати по слици са интернета? Хоће ли ме засути псовкама?
Ништа се не дешава. Људи у холу гледају кроз мене. Јуче су у новинама читали о мом изопаченом оцу, али данас крећу на пут. Тегле своје кофере и кмезаве клинце, и већ су одавно заборавили на твитове.
Ја још нисам заборавила претње.
Од уторка увече убрзаније дишем. Уста су ми сува. Негде у глави непрекидно ми одјекује звоно за узбуну. Опасност, гласно ми поручује. Бегај одавде. Бриши.“