Милисав Савић смело и несавремено објављује књигу Епска Србија која, да сеир буде већи, по смислу и значењу стоји тик уз озоглашену „Небеску Србију“. Да не буде заблуде, Епска Србија није полемичка књига, него заводљиви путопис кроз најмаштовитије пределе времена и простора српске народне епике. Идући трагом српских епских песама Савић је током две године (2015. и 2016.) прокрстарио широка балканска пространства: од Хиландара и Солуна до равног Срема, од Скадра до Равних Котара, од Прилепа и Призрена до Мишара и Сталаћа, од Дубровника до Вршца, oд Голеша до Мироч планине…
Руководећи се стварним и измаштаним топонимима народних песама Савић походи, описује и фотографише манастире, куле, и градове. Иако многа помињана места у песмама данас не постоје, или никад нису ни постојала, путописац им својом посвећеном потрагом за њима, и оригиналном реинтепретацијом песама, удахњује нови живот и смешта их „у љетопис опширни вјечности“. Што неусиљеном нарацијом, што инспиративним фотографијама (има их око 250), писац пред читаоце мајсторски изводи оживотворене јунаке, цареве, краљеве, блуднице и свеце. У том непрегледном епском космосу стварног и измаштаног, разоткривају се и најдубљи корени српског националног идентитета.
Узгред, аутор нас подсећа и на неке неоправдано занемарене бисере епске књижевности, ко што су нпр. песме „Гаће Митре Даскалове“ или „Наход Симеон“ (аутентична српска варијанта „Краља Едипа“).
Богородичино лице на фрескама у Новој Павлици спој је радосног и сетног: радосног – јер је она мајка сина Божијег, сетно јер ће га у његовим најбољим годинам изгубити.
У цркви Светог Павла и Светог Петра у Тутину, ђаволи вилама гурају голог човека у огњену реку. Тешко би се погодило о коме је реч, да поред несрећника не стоји натпис „Богаташ“.
Нема много описа градова у песмама. И ако има, они се своде на описе кула-тамница. Чак и Смедерево, највећи град српске епике, јечи од кукњаве заточених у подрумима.
Нисам зажалио што сам се под старе дане, латио овог ходочашћа. Србија, песничка, већа је од било које Србије у историји. И у много чему је – природно – лепша од оне стварне.